Programe acreditate Ministerul Educației/ DFC
Programe acreditate Ministerul Educației/ DFC - personal din învățământul preuniversitar
Programe organizate conform OME nr. 4224/ 2022, pentru aprobarea Metodologiei- cadru privind asigurarea calității programelor pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și de acumulare a creditelor profesionale transferabile
Informații generale:
- Tipul programului: program de formare continuă
- Domeniul tematic al programului: D14. Management și consiliere pentru cariera didactică
- Documentul de certificare a absolvirii programului: certificat de atestare a competențelor profesionale
- Facultatea: Psihologie și științele educației
- Coordonator program: conf. dr. Daniela-Veronica NECȘOI
- Contact: e-mail: danielanecsoi@unitbv.ro
- Durata programului: 120 ore
- Număr de credite profesionale: 40
- Forma de organizare: online (sincron și asincron)
- Grupul-țintă: personal didactic de predare și personal didactic cu funcții de conducere, de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar
Acreditarea programului:
- aprobat prin Hotărârea Senatului UNITBV nr. 8 din 24.07.2024
-aprobat prin O.M. nr. 6870/21.12.2023
- perioada de acreditare: 3 ani (22.12.2026)
Descrierea programului:
Obiectivul general al programului vizează dezvoltarea competențelor cadrelor didactice care intenționează să devină mentori de practică pedagogică, respectiv mentori de carieră didactică, în contextul instituționalizării mentoratului de carieră didactică atât la debutul în cariera didactică - mentoratul de stagiatură/inserție - cât și pe segmentul evoluției în carieră și dezvoltării profesionale - mentoratul de dezvoltare profesională.
Competențe vizate:
- Interpretarea adecvată a problematicii profesionalizării didactice și a mentoratului educațional (de practică pedagogică/ de carieră didactică) pentru creșterea calității în educație;
- Aplicarea în mentoratul didactic a noilor politici și strategii de formare a personalului didactic;
- Dezvoltarea competențelor de proiectare, organizare, gestionare și evaluare a activității de mentorat, în acord cu competențele impuse de cariera didactică/ standardele profesionale didactice;
- Dezvoltarea abilității de consiliere și orientare în cariera profesională didactică a aspiranților la o carieră în învățământ, respectiv a profesorilor debutanți;
- Conceperea unor resurse educaționale și modele adecvate pentru îndrumarea practicanților/ profesorilor debutanți în elaborarea materialelor/instrumentelor specifice și a portofoliul profesional (de practică pedagogică/ al profesorului debutant)
- Cultivarea unei atitudini inovative, deschise, receptive şi adaptabile față de problematica formării studenților practicanți și a debutanților în cariera didactică.
- Conștientizarea importanței componentei axiologice în performanța profesională, condiție sine qua non a dezvoltării profesionale, dar și a integrării școlii românești în spațiul european, din perspectiva Aquis-ului comunitar în domeniul educației;
- Dezvoltarea profesională și personală continuă în vederea promovării în carieră, atât a propriei persoane cât şi a celor mentorat.
Informații generale:
- Context: program dezvoltat în cadrul proiectului „Profesionalizarea carierei didactice - PROF", Proiect necompetitiv sistemic al Ministerului Educației, POCU/904/6/25, cod SMIS 146587
- Tipul programului: program de dezvoltare profesională
- Domeniul tematic al programului: D14. Management și consiliere pentru cariera didactică
- Documentul de certificare a absolvirii programului: certificat de atestare a competențelor profesionale
- Facultatea: Psihologie și științele educației
- Coordonator program: conf. dr. Daniela-Veronica NECȘOI
- Contact: e-mail: danielanecsoi@unitbv.ro
- Durata programului: 120 ore
- Număr de credite profesionale: 30
- Forma de organizare: online (sincron și asincron)
- Grupul-țintă: personal didactic de predare și personal didactic cu funcții de conducere, de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar
Acreditarea programului:
- aprobat prin Hotărârea Senatului UNITBV nr. 23 din 21.07.2021
- aprobat prin O.M. nr. 4618/11.08.2021
Înregistrat în RNPP: poziția 508 - perioada de acreditare: 5 ani (12.08.2026)
Descrierea programului:
Programul de formare este proiectat cu scopul de a răspunde nevoilor formatorilor de profesori mentori care vor desfășura activități de formare în domeniul mentoratului de carieră didactică.
Competențe vizate:
- conștientizarea importanței componentei axiologice în performanța profesională, condiție sine qua non a dezvoltării profesionale, dar şi a integrării școlii românești în spațiul european, din perspectiva Aquis-ului comunitar în domeniul educației
- înțelegerea importanței deschiderilor transdisciplinare şi interdisciplinare;
- formarea unei culturi profesionale axate pe stăpânirea tehnicilor moderne de comunicare;
- privilegierea calității acțiunilor educative în vederea compatibilizării învățământului românesc cu sistemele performante în plan internațional în spiritul declarației de la Bologna
- înțelegerea importanței demersurilor centrate pe dezvoltarea gândirii critice şi creative;
- redimensionarea cercetării științifice a cadrelor din învățământ, promovarea cercetării drept criteriu esențial al profesionalismului;
- dezvoltarea capacității de a regândi conținuturile şi de a modela tehnicile de predare şi evaluare în funcție de cerințele reformei, de cerințele comunității locale, de specificul clasei, de particularitățile de vârstă ale elevilor;
- dezvoltarea capacității de adaptare la pluralitatea contextelor instrucționale prin redactarea de manuale alternative, structurarea de programe şi suporturi de curs pentru CDŞ, crearea unor metode didactice inedite;
- dezvoltarea capacităților de a valoriza pozitiv diferențele;
- dezvoltarea capacității de a construi demersuri interdisciplinare şi interculturale bazate pe deschidere, flexibilitate şi comunicare eficientă;
- dezvoltarea profesională şi personală continuă în vederea promovării în carieră, atât a propriei persoane cât şi a celor mentorați.
Informații generale:
- Context: program dezvoltat în cadrul proiectului „Profesionalizarea carierei didactice - PROF", Proiect necompetitiv sistemic al Ministerului Educației, POCU/904/6/25, cod SMIS 146587
- Tipul programului: program de dezvoltare profesională
- Facultatea: Design de Produs și Mediu
- Domeniul tematic al programului: D14. Management și consiliere pentru cariera didactică
- Documentul de certificare a absolvirii programului: certificat de atestare a competențelor profesionale
- Facultatea: Psihologie și științele educației
- Coordonator program: conf. dr. Daniela-Veronica NECȘOI
- Contact: e-mail: danielanecsoi@unitbv.ro
- Durata programului: 120 ore
- Număr de credite profesionale: 30
- Forma de organizare: online (sincron și asincron)
- Grupul-țintă: personal didactic de predare și personal didactic cu funcții de conducere, de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar
Acreditarea programului:
- aprobat prin Hotărârea Senatului UNITBV nr. 23 din 21.07.2021
- aprobat prin O.M. nr. 4618/11.08.2021
- perioada de acreditare: 5 ani (12.08.2026)
Descrierea programului
Obiectiv general:
dezvoltarea competențelor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar în domeniul mentoratului de practică pedagogică atât din perspectiva formării inițiale a personalului didactic, cât și a facilitării integrării și adaptării profesorilor debutanți la specificul organizării și funcționării sistemului educațional
- Competențe vizate:
- Cunoașterea și interpretarea adecvată a problematicii profesionalizării didactice și a mentoratului practicii pedagogice pentru creșterea calității în educație
- Aplicarea în mentoratul practicii pedagogice a noilor politici și strategii de formare a personalului didactic;
- Dezvoltarea competențelor de proiectare, organizare, gestionare și evaluare a practicii pedagogice în acord cu standardele profesionale didactice ;
- Dezvoltarea abilității de consiliere și orientare în cariera profesională didactică a tinerilor studenți/elevi aspiranți la o carieră în învățământ;
- Conceperea unor resurse educaționale și modele adecvate pentru îndrumarea practicanților în elaborarea materialelor/instrumentelor specifice și a portofoliul practicii pedagogice
- Formarea unei atitudini inovative, deschise, receptive și adaptabile față de problematica formării studenților practicanți și a debutanților în cariera didactică.
Informații generale:
- Context: program dezvoltat în cadrul proiectului PN2099 „VINO la ȘCOALĂ! Schimbă-ți destinul!”
- Tipul programului: program de dezvoltare profesională
- Domeniul tematic al programului: 7. Educația copiilor cu CES
- Documentul de certificare a absolvirii programului: certificat de atestare a competențelor profesionale
- Facultatea: Psihologie și Științele educației , Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic
- Coordonator program: conf. dr. Daniela-Veronica NECȘOI
- Contact: e-mail: danielanecsoi@unitbv.ro
- Durata programului: 60 ore
- Număr de credite profesionale: 15
- Forma de organizare: online (sincron și asincron)
- Grupul-țintă: personal didactic de predare din învățământul preuniversitar
Acreditarea programului:
- aprobat prin Hotărârea Senatului UNITBV nr. 19 din 26.05.2021
- aprobat prin O.M. nr. 4618/11.08.2021
- perioada de acreditare: 4 ani (12.08.2025)
Competențe vizate:
- C1. valorificarea creativă și personală, în activitatea instructiv-educativă, a cunoștințelor și experiențelor proprii despre educația incluzivă și particularitățile de dezvoltare a copiilor cu CES;
- C2. proiectarea diferențiată a activităților instructiv-educative, în funcție de nevoile specifice de învățare ale elevilor cu CES integrați în învățământul de masă;
- C3. evaluarea diferențiată a activităților educaționale, în corespondență cu nevoile specifice ale elevilor cu CES
- C4. abordarea managerială a clasei de elevi în contextul educației incluzive;
- C5. promovarea unei culturi organizaționale care să favorizeze egalitatea de șanse și să valorizeze fiecare individ pentru ceea ce este și poate deveni;
- C6. realizarea unui parteneriat școală-comunitate de calitate, în contextul educației incluzive.
- Competențe de comunicare, de relaționare și psiho-sociale
- C7. formarea unei comunități de învățare la nivelul colectivului de profesori, favorabilă împărtășirii de practici și experiențe educaționale relevante în legătură cu tratarea diferențiată a elevilor și integrarea copiilor cu CES în învățământul de masă.
- Competențe transversale:
- C8. integrarea principiilor şi a normelor specifice educației incluzive, în sistemul valorilor profesionale ale cadrului didactic;
- C9. utilizarea metodelor si tehnicilor eficiente de învățare pe tot parcursul vieții, în vederea dezvoltării profesionale continue.
Informații generale:
- Context: program dezvoltat în cadrul proiectului PN2099 „VINO la ȘCOALĂ! Schimbă-ți destinul!”
- Tipul programului: program de dezvoltare profesională
- Domeniul tematic al programului: 9. Egalitate de șanse și gen
- Documentul de certificare a absolvirii programului: certificat de atestare a competențelor profesionale
- Facultatea: Psihologie și științele educației, Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic
- - Coordonator program: conf. dr. Daniela-Veronica NECȘOI
- Contact: e-mail: danielanecsoi@unitbv.ro
- Durata programului: 60 ore
- Număr de credite profesionale: 15
- Forma de organizare: online (sincron și asincron)
- Grupul-țintă: personal didactic de predare din învățământul preuniversitar
Acreditarea programului:
- aprobat prin Hotărârea Senatului UNITBV nr. 19 din 26.05.2021
- aprobat prin O.M. nr. 4618/11.08.2021
- perioada de acreditare: 4 ani (12.08.2025)
Obiectivul general
dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice în vederea prevenirii riscului de abandon școlar în rândul copiilor proveniți din grupuri vulnerabile.
Competențe vizate
- C1. valorificarea creativă și personală, în activitatea instructiv-educativă, a cunoștințelor și experiențelor proprii despre problematica abandonului școlar și a grupurilor vulnerabile de elevi;
- C2. proiectarea activităților de instruire într-o manieră relevantă și semnificativă pentru elevi, cu centrare pe nevoile lor de învățare;
- C3. proiectarea diferențiată a activităților instructiv-educative, în scopul remedierii deficiențelor procesului educațional al elevilor aflați în risc de abandon școlar;
- C4. promovarea, la nivelul clasei de elevi, a unei culturi organizaționale care să favorizeze egalitatea de șanse și să valorizeze fiecare individ pentru ceea ce este și poate deveni;
- C5. consilierea elevilor aflați în risc de abandon școlar cu privire la aspecte legate de învățare și ameliorarea acesteia;
- C6. realizarea unui parteneriat de calitate cu familia elevilor aflați în situații de risc de abandon și cu alte instituții/ organizații din comunitate relevante
- Competențe de comunicare, de relaționare și psiho-sociale.
- C7. formarea unei comunități de învățare la nivelul colectivului de profesori, favorabilă împărtășirii de practici și experiențe educaționale relevante în legătură cu tratarea diferențiată a elevilor și remedierea problemelor de învățare.
- Competențe transversale:
- C8. utilizarea metodelor si tehnicilor eficiente de învățare pe tot parcursul vieții, în vederea dezvoltării profesionale continue.