Titlul proiectului: Sprijinirea învățării limbilor străine de către copiii și tinerii adulți migranți prin intermediul amicilor de limbă
• Programul: AMIF-2023-TF2-AG-CALL-03-EDUCATION
• Coordonator UNITBV: Daniela POPA
• Rol UNITBV: partener
• Perioadă de implementare: 2024 - 2026
• Link proiect: https://www.languagebuddy.eu/
Language Buddy își propune să îmbunătățească sistemul de învățare a limbilor străine de către elevii (cu vârste cuprinse între 12 și 17 ani) care provin din familii de refugiați/migranți, prin învățare non-formală și informală, prin extinderea practicilor de mentorat și punerea în aplicare a unui nou sistem. Coordonat de instituții de învățământ superior, autorități educaționale, organizații neguvernamentale și organizații conduse de migranți, sistemul „buddy” va implica asocierea acestora cu studenți DPPD, care vor fi sprijiniți să acționeze ca mentori lingvistici prin programele și/sau activitățile de voluntariat în cadrul studiilor lor.
Language Buddy se concentrează pe următoarele obiective:
1. Consolidarea sistemelor de prietenie/mentorat cu o componentă de învățare a limbilor străine pentru tinerii din familii de migranți (între 12 și 17 ani).
2. Dezvoltarea competențelor studenților înscriși la programele de studii psihopedagogice privind metodologiile inovatoare de învățare, pedagogia interculturală și dezvoltarea lingvistică.
3. Îmbunătățirea accesului tinerilor din familii de migranți (între 12 și 17 ani) la oportunități de învățare non-formală/informală a limbilor străine (sprijinind activitatea desfășurată de școli).
• Programul: 609736-EPP-1-2019-GE-EPPKA2-CBHE-JP
• Coordonator UNITBV: Daniela POPA
• Rol UNITBV: partener
• Perioadă de implementare: 2019-2023
Proiectul a fost implementat de către un consorțiu de 12 parteneri cu sprijinul programului Erasmus + Consolidarea capacităților în domeniul învățământului superior. CISI contribuie la procesul de incluziune socială a persoanelor cu dizabilități din Georgia prin creșterea calității educației incluzive în școlile publice. Are ca scop îmbunătățirea competențelor profesionale ale cadrelor didactice în lucrul cu elevii cu nevoi educaționale speciale (SEN).
CISI se concentrează pe următoarele obiective:
1. Dezvoltarea de noi cursuri academice în domeniul educației speciale pentru programul de formare a cadrelor didactice din cadrul instituțiilor de învățământ superior din cadrul OUG membre CISI;
2. Dezvoltarea unui program de certificare de 60 de credite în educație specială pentru practicienii din școli / pe teren;
3. Dezvoltarea de programe de formare pe termen scurt în domeniul educației speciale pentru toate grupurile interesate - practicieni școlari, studenți, personal academic, reprezentanți ai ONG-urilor, părinți ai copiilor cu CES.
4. Consolidarea colaborării dintre școli, universități, organizații civice și MoESCSG în vederea îmbunătățirii calității educației incluzive în Georgia.
Proiectul a început la 19.12.2019 și durează 36 de luni.
Am avut loc două sesiuni de instruire față în față în cadrul UTBV, Facultatea de Psihologie și Științele educației și numeroase întâlniri de instruire online. De asemenea, membrii UTBV ai proiectului au fost implicați în activități de monitorizare a desfășurării activității.
• Programul: 617980-EPP-1-2020-1-GE-EPPKA2-CBHE-SP
• Coordonator UNITBV: Daniela POPA
• Rol UNITBV: partener
• Perioadă de implementare: 2021-2023
Obiectivul general al proiectului E-PSY (perioada de implementare 2021-2023) este îmbunătățirea serviciilor pentru studenți în cadrul instituțiilor de învățământ superior din Georgia prin înființarea unor centre de consiliere psihologică pentru studenți în universitățile partenere țintă din toate regiunile Georgiei.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
1. Înființarea de centre de consiliere psihologică pentru studenți la IIS partenere țintă.
2. Pregătirea și recalificarea personalului pentru a lucra în centrele de consiliere psihologică.
3. Elaborarea de recomandări și documentație legislativă pentru factorii de decizie și agențiile guvernamentale din Georgia.gh
4. Creșterea gradului de conștientizare a sănătății mintale în rândul studenților și al publicului larg.
5. Crearea Asociației Centrelor de Consiliere Psihologică Universitară din Georgia.
Odată cu înființarea centrelor de consiliere psihologică, studenții din instituțiile de învățământ superior partenere vor beneficia de consiliere și asistență psihologică la cerere. Psihologii și consilierii vor urma cursuri speciale de formare la Universitățile de Economie din Bydgoszcz și Universitatea Transilvania din Brașov, precum și vor participa la atelierele și seminariile organizate de specialiști georgieni și europeni. Până la finalul proiectului, consorțiul va elabora recomandări specifice și documentație legislativă pentru factorii de decizie politică. Pentru a asigura durabilitatea proiectului, va fi înființată o Asociație a Centrelor Universitare de Consiliere Psihologică din Georgia.